Председник стручног већа : Милунка Попадић
Чланови Стручног већа разредне наставе су наставници-професори разредне наставе, и то:
Чланови већа су:
- ·Милунка Попадић,
- ·Влатко Николић,
- ·Мирјана Варагић,
- ·Мира Никачевић,
- ·Лидија Никачевић,
- ·Милана Јелић,
- ·Јелена Бјелић,
- ·Биљана Топаловић,
- ·Милица Лазаревић,
- ·Мица Дробњаковић,
- ·Бранислав Стојановић,
- ·Јован Стојковић и
- ·Богољуб Симеуновић.
План рада стручног већа наставника разредне наставе
Време реализације |
Активности/теме |
Начин реализације |
Носиоци реализације |
Септембар |
-Конституисање Већа, избор руководиоца, -Анализа наставних планова и програма -Предлог облика сарадње наставника предметне и разредне наставе -Предлог плана за угледне часове ( у оквиру актива) -Припреме за прославу Дана школе -Остала питања |
Разговор Анализа Дискусија |
Чланови стручног већа |
Новембар |
-Анализа успеха и постигнућа ученика -Евиденција ученика који теже напредују у раду и предлози мера за отклањање неуспеха -Уједначавање критеријума оцењивања, договор о изради заједничких задатака -Реализација угледних часова -Остала питања |
Разговор Анализа Дискусија |
Чланови стручног већа |
Децембар |
-Анализа успеха ученика -Реализација наставног плана и програма -Резултат допунске наставе -Договор о стручном усавршавању током јануара 2015. године -Реализација угледних часова -Остала питања |
Разговор Анализа Дискусија |
Чланови стручног већа |
Фебруар |
-Информација о индивидуалном усавршавању наставника у време зимског распуста -Анализа коришћења наставних средстава, -Договор око набавке уџбеника за школску 2014/2015. -Остала питања |
Разговор Анализа Дискусија |
Чланови стручног већа |
Април |
-Анализа успеха ученика, -Реализација допунске наставе, -Тешкоће у настави (разговор), -Договор за реализацију излета на крају школске године -Реализација угледних часова -Остала питања |
Разговор Анализа Дискусија |
Чланови стручног већа |
Мај |
-Анализа реализације наставног плана и програма и успех ученика на крају школске године -Похвале и награде ученицима -Анализа рада и извештај о раду Стручногвећа -Предлог програма рада Актива за наредну школску годину -Реализација угледних часова |
Разговор Анализа Дискусија |
Чланови стручног већа |
Август |
-Усвајање годишњег програма рада Стручног већа -Усвајање плана рада слободних активности, допунске и додатне наставе - Извештај са угледних часова -Усвајање програма рада стручног усавршавања и унапређивање васпитно образовног рада за 2015/2016. год. |
Разговор Анализа Дискусија |
Чланови стручног већа |
Председник стручног већа: Ивана Живковић
Чланови већа су:
- Ивана Живковић (биологија),
- Данко Стеванетић (математика)
- Никола Трипковић (математика)
- Драгутин Селаковић (физика)
- Мирољуб Стевановић (географија)
- Сузана Вучићевић (хемија).
План рада стручног већа наставника разредне наставе
Време реализације |
Активности/теме |
Начин реализације |
Носиоци реализације |
Септемар |
-Избор руководиоца Стручног већа природних наука -Усвајање плана рада Стручног већа природнихнаука -Договор о раду и распореду писмених задатака и објективном проверавњу знања -Договор око организације и избора ученика за рад у секцијама, додатној и допунској настави и избор тематских садржаја -Рaзматрање и усвајање распореда часова -Усвајање оквирног распореда одржавања огледних часова (у оквиру актива) |
Разговор Дискусија |
Чланови већа |
Новембар |
-Усклађивање критеријума оцењивања и утврђивање минимума знања и усвојености градива -Утврђивање и избор наставних садржаја најпогоднијих за остваривање корелације наставних предмета -Резултати праћења знања ученика петог разреда -Набавка потребног потрошног материјала за рад секција -Анализа реализације наставног плана и програма -Договор о стручном усавршавању током јануара, размена искустава са наставницима истих струка у другим школама -Реализација угледних часова -Остала питања |
Разговор Дискусија Анализа Разговор |
Чланови већа |
Фебруар |
-Анализа успеха ученика на крају I полугодишта (природне науке) и предлог мера за побољшање -Анализа рада допунске, додатне и слободних активности и предлог мера за побољшљње квалитета и превазилажење евентуалних проблема -Анализа огледних часова -Припрема за општинска такмичења -У чему се огледа растерећеност ученика у појединим наставним областима -Упознавање са календаром такмичења -Реализација угледних часова -Остала питања |
Анализа Разговор |
Чланови већа |
Април |
-Информација о раду секција и предлози за успешан рад -У чему се огледа растерећеност ученика у појединим наставним областима -Организовање и извођење припремне наставе за полагање пријемних испита -Оптерећеност ученика и проблеми оцењивања -Реализација угледних часова -Остала питања |
Разговор Разговор Дискусија |
Руководиоци секција Чланови већа Чланови већа |
Мај |
-Анализа резултата такмичења и предлози за награде и похвале ученика -Искоришћеност дидактичко-техничких средстава у настави -Остала питања |
Анализа Разговор |
Чланови већа Директор |
Јун |
-Анализа и извештај реализације наставног плана и програма и достигнућа ученика -Организација припремне наставе за полагање поправних испита -Реализација угледних часова -Остала питања |
Анализа Разговор |
Чланови већа |
Август |
- Извештаја о раду Стручног већа природних наука -Извештај са угледних часова -Предлог програма рада Стручног већа природних наука за наредну школску годину -Разматрање предлога за избор руководиоца Стручног већа природних наука за школску 2014/2015. год. |
Разговор |
Чланови већа |
Председник стручног већа: Весна Миливојевић
Чланови већа су:
- Момо Војиновић (физичко васпитања )
- Марија Матијевић (музичка културе )
- Миланко Тошић(техничко и информатичко образовање )
- Наташа Јањушевић (техничко и информатичко образовање
и информатика и рачунарство )
- Весна Миливојевић ( ликовна култура )
- .
План рада стручног већа за уметност, културу и спорт
Време реализације |
Активности/теме |
Начин реализације |
Носиоци реализације |
Септемар |
Усвајање програма рада Избор ученика за ваннаставне активности Припремање и програмирање часова Усаглашавање критеријума оцењивања између предмета Реализација угледних часова Остала питања |
Разговор Дискусија |
Члановивећа |
Новембар |
Анализа успеха на крају првог класификационог периода Израда наставних средстава, паноа, излагање радова Уређење школе Реализација угледних часова Остала питања |
Разговор Дискусија Анализа Разговор |
Члановивећа |
Фебруар |
Реализација наставног плана Анализа успеха на крају првог полугодишта Припреме за такмичења Предлози за набавку наставних средстава, уџбеника и литературе Реализација угледних часова Остала питања |
Анализа Разговор |
Члановивећа |
Април |
Анализа успеха на крају трећег класификационог периода Реализација наставног плана Припремање и програмирање часова Уређење паноа Припреме за школско такмичење Реализација угледних часова Остала питања |
Разговор Разговор Дискусија |
Руководиоцисекција Члановивећа |
Мај |
Извештај са посећених семинара у току године Предлози за набавку наставних средстава Реализација угледних часова Остала питања |
Анализа Разговор |
Члановивећа Директор |
Јун |
Анализа рада већа у протеклој школској години Резултати са поправних испита Реализација угледних часова Остала питања |
Анализа Разговор |
Члановивећа |
Август |
Извештај рада већа у протеклој години Предлог програма рада Стручног већа за наредну школску годину Разматрање предлога за избор руководиоца Стручног већа природних наука за школску 2015/2016. год. |
Разговор |
Члановивећа |
Председник стручног већа: Данка Ивановић
Чланови већа су:
- Жељко Живковић (српски језик )
- Данка Ивановић (српски језик )
- Весна Младеновић (библиотекар )
- Љиљана Каплановић (руски језик )
- Мица Ћировић (енглески језик )
- Милица Лазаревић (енглески језик )
- Марија Матијевић (музичка култура )
- Милан Рвовић (историја )
- Александар Савић (историја ).
План рада стручног већа друштвених наука
Време реализације |
Активности |
Начин реализације |
Носиоци реализације |
Септембар |
-Анализа опремљености дидактичко-техничким средствима и опремом (израда плана приоритета) -Договор о плану и распореду писмених задатака и објективном проверавању знања ученика -Договор око организације и избора ученика за рад у секцијама, додатној и допунској настави и избор тематских садржаја - Предлог плана за угледне часове ( у оквиру актива ) -Остала питања |
Анализа Разговор |
Чланови већа |
Новембар |
-Резултати праћења знања ученика петог разреда -Коришћење школске библиотеке -Утврђивање и избор садржаја најпогоднијих за остваривање корелације наставних предмета -Договор око припреме програма поводом прославе Дана Светог Саве -Реализација угледних часова -Остала питања |
Разговор Дискусија |
Чланови већа, руководиоци секција |
Децембар |
-Анализа реализације наставног плана и програма и успех ученика из појединих предмета на крају првог полугодишта -Договор о стручном усавршавању током јануара -Реализација угледних часова -Остала питања |
Анализа Разговор |
Чланови већа,руководиоци секција, директор |
Фебруар |
-Анализа рада додатне и допунске наставе, слободних активности и предлога мера за побољшање квалитета рада и превазилажење проблема -У чему се огледа растерећење ученика у појединим наставним областима -Припрема ученика за такмичење |
Анализа Разговор Дискусија |
Чланови већа, руководиоци секција, директор |
Април |
-Размена искустава у раду секција -Организовање и извођење припремне наставе за полагање завршног испита -Оптерећеност ученика и проблеми оцењивања -Реализација угледних часова -Остала питања |
Разговор |
Чланови већа, руководиоци секција, директор |
Јун |
-Анализа резултата такмичења и предлози за похвале и награде -Искоришћеност дидактичко-техничких средстава у настави -Анализа примене савремене технологије у настави -Анализа извештаја реализације наставног плана и програма и постигнућа ученика -Анализа извештаја о раду актива -Предлози за задужења наставника за наредну школску годину -Предлози коришћења уџбеника и прибора за нову школску год. -Предлог програма рада за наредну школску годину -Поправни испит -Реализација угледних часова -Остала питања |
Анализа Разговор Дискусија |
Чланови већа, руководиоци секција, директор
|
Август |
-Предлог програма рада Стручног већа природних наука за наредну школску годину -Разматрање предлога за избор руководиоца Друштвено језичког већа -Извештај са угледних часова |
Рзговор |
Чланови већа |
Чланови актива за развојно планирање:
- Ивана Ђајић – директор
- Мирјана Пештерац - педагог
- Миланко Тошић – наставник техничког и информатичког образовања
- Данко Стеванетић – наставник математике
- Бранислав Стојановић – представник Савета родитеља
- Вуле Мандић – представник Ђачког парламента
- Мирко Грујичић – представник локалне самоуправе
План рада Стручног актива за развојно планирање
Време реализације |
Активности |
Начин реализације |
Носиоци реализације |
Септембар |
-Преглед и анализа Годишњег плана рада и Школског програма -Израда Школског развојног плана и усклађивање са Годишњим планом рада |
Договор Израда плана рада |
Тим за развојно планирање |
Септембар Током године |
-Унапређивање планирања и припремања наставе уз коришћење различитих ресурса знања и организовање индивидуалног и тимског рада – ИОП |
Договор Анализа Сарадња Предлози |
Руководиоци стручних већа Стручни сарадници Тим за ИОП |
Током године |
-Унапређивање планирања наставе на више нивоа |
Договор Сарадња |
Тим – ИО Педагог |
Током године |
-Унапређивање и праћење система повратних информација после обиласка часова |
Анализа Разговор |
Директор Педагог |
Током године |
-Евиденција и анкета о васпитно-дисциплинским мерама - анализа стања уз превентивне мере Тим-а за заштиту ученика |
Анкета Анализа Разговор |
Одељенске старешине Педагог Тима за заштиту ученика |
Децембар Јун |
Унапређивање евиденције о напредовању ученика |
Разговор Договор |
Директор Одељенске старешине Педагог |
Током године |
Обавештавање о активностима школе путем школског веба |
Договор Израда сајта |
Наставник информатике и рачунарства |
Октобар Током године |
Унапређивање сарадње са родитељима уз организовање заједничких активности |
Разговор Договор Сарадња |
Одељенске старешине Директор Педагог |
Педагошки колегијум чине председници стручних већа и стручног актива и представник стручних сарадника. Директор школе, односно његов помоћник председава и руководи Педагошким колегијумом. Педагошки колегијум разматра питања и даје мишљење у вези са пословима директора који се односе на: планирање и организовање остваривања програма образовања и свих активности школе; осигуравање квалитета рада школе; самовредновање школе; остваривање стандарда постигнућа ученика; и унапређивања образовно-васпитног рада; остваривање развојног плана; сарадњу са јединицом локалне самоуправе, организацијама и удружењима; педагошко-инструктивни увид и праћење квалитета образовно-васпитног рада и педагошке праксе и предузимање мера за унапређивање и усавршавање рада наставника и стручних сарадника; планирање и праћење стручног усавршавање и спровођење поступка за стицање звања наставника и стручних сарадника.
Чланови педагошког колегијума:
- Ивана Ђајић – директор
- 2.Мирјана Пештерац – педагог
- Данка Ивановић – наставник српског језика
- Ивана Живковић – наставник биологије
- Милунка Попадић – професор разредне наставе
- Весна Миливојевић – наставник ликовне културе
Програм рада педагошког колегијума
Време реализације |
Активности |
Начин реализације |
Носиоци реализације |
Септембар |
-Разматрање и усвајање Годишњег плана рада за школску 2014/2015. годину -Школски развојни план -Израда глобалних и месечних планова - повезивање са образовним стандардима -Извештај о раду за школску 2013/2014.годину -План културно-јавне делатности школе -Распоред контролних и писмених задатака -Распоред додатне, допунске наставе и секција -Предлог плана професионалног усавршавања -Реализација семинара о професионалној оријентацији -План школских такмичења -Организовање педагошко-инструктивног увида и надзора -Идентификовање и праћење ученика са развојним проблемима и тешкоћама у учењу и обдарених |
Предлог Разговор Договор |
Чланови педагошког колегијума |
Октобар |
-Реализација програма „Школа без насиља“- безбедност ученика -Предлог набавке стручне литературе -Рад Ученичког парламента |
Предлог Разговор Договор |
Тим за заштиту ученика Чланови педагошког колегијума Педагог |
Новембар |
-Анализа успеха и дисциплине ученика на крају првог класификационог периода -Редовност похађања наставе -Реализација инклузивног образовања -Вредновање квалитета рада и мере унапређења наставног процеса. -Реализација ваннаставних активности |
Анализа Разговор |
Тим за ИОП Чланови педагошког колегијума |
Децембар |
-Реализација огледних часова -Рад са талентованим ученицима -Извештаји о професионалном усасвршавању и план за зимске семинаре -Професионална оријентација ученика -Реализација школских програма и пројеката -Активности у оквиру развојног планирања -Праћење реализације и остварености Годишњег плана рада школе |
Извештај Разговор Договор |
Тим за ПО Тим за развојно планирање Чланови педагошког колегијума |
Јануар Фебруар |
-Анализа успеха на крају првог полугодишта -Реализација програма и пројеката -Мере за унапређивање васпитно-образовног рада у другом полугодишту -Организовање активности поводом Дана Светог Саве -Организовање такмичења |
Анализа Разговор Договр |
Чланови педагошког колегијума |
Март |
-Анализа реализације програма васпитно-образовног рада и усавршавање наставника и унапређивање наставе -Активности у оквиру самовредновања -Активности у оквиру развојног планирања -Активности у оквиру инклузивног образовања -Анализа реализације програма васпитно-образовног рада одељенских већа на крају трећег класификационог периода |
Анализа Разговор |
Тим за самовредновање Тим за развојно планирање Тима за ИОП Чланови педагошког колегијума |
Април Мај Јун |
-Осврт на сарадњу са родитељима и ваншколским институцијама -Праћење реализације и остварености Годишњег плана рада школе -Организација завршног испита за ученике осмог разреда, за упис у средњу школу -Одлука о коришћењу уџбеника за школску 2014/2015. годину |
Анализа Разговор Извештај Разговор Договор Извештај Анализа |
Чланови педагошког колегијума |
Август |
-Утврђивање успеха, дисциплине и похађање наставе на крају школске године. -Анализа остварености образовних стандарда у протеклој години -Извештај о раду за школску 2014/2015. годину |
План рада ликовне секције
Ликовна секција Годишњи фонд часова:18 |
||||
Садржаји програма |
Број часова |
Активности у образовно васпитном раду |
Начини и поступци реализације |
Циљеви и задаци садржаја програма |
1.Поставка изложбе |
1 |
истраживање, анализирање, уочавање, организовање, естетско процењивање |
Методе активног учења: -демонстративна -дијлошка -слободан разговор -смислено учење -учење целовитих активности -интерактивно -путем открића -учење према моделу -решавање проблема -стваралачко учење |
Циљ наставе ликовне културе јесте да се осигура да сви ученици стекну базичну језичку и уметничку писменост и да напредују ка реализацији одговарајућих стандарда образовних постигнућа,да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама,да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима,развију мотивисаност за учење и заинтересованост за предметне садржаје,као и да подстиче и развија ученичко стваралачко мишљење и деловање у складу са демократским опредељењем друштва и карактером овог наставног предмета. Задаци: -стварање разноврсних могућности да кроз различите садржаје и облике рада током наставе ликовне културе сврха,циљеви и задаци образовања,као и циљеви наставе предмета ликовна култура буду у пуној мери реализовани; -развијање способности ученика за опажање квалитета свих ликовних елемената; -стварање услова да ученици на часовима у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства и да упознају њихова визуелна и ликовна својства; -развијање способности ученика за визуелно памћење и повезивање опажених информација као основе за увођење у визуелно мишљење; -развијање смисла за естетске ликовне и визуелне вредности,које се стичу у настави,а примењују у раду и животу; -развијање моторичких способности ученика и навике за лепо пиање; -подстицање и интересовања стварање и неговање потребе код ученика за посећивањем музеја,изложби,као и за чување културних добара и естетског изгледа средине у којој ученици живе и раде; -стварање услова да се упознавањем ликовних уметности боље разумеју природне законитости и друштвене појаве; -омогућавање разумевања и позитивног емоционалног става према вредностима израженим и у делима различитих подручја визуелних уметности; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремене уметности. Оперативни задаци: -формирају навике за виши ниво културе рада,квалитет производа,културу живота и слободног времена -ликовно-визуелно описмене,развију креативне способности,припремају за ефикасно и савремено укључивање у рад односно за различита занимања -упознавање основних елемената организације и припреме за самостално или колективно преобликовање одређеног простора; -упознају вредности споменика културе и своју културну баштину; -еманципација личности; -посматрају и естетски доживљавају дела ликовних уметности; -развију љубав према ликовном наслеђу; -развију способности за креативно и апстрактно мишљење; -развију способности сарадње и самопоуздања у тимском раду; -развијају индивидуално истраживање односа ликовних елемената на примерима националног и светског уметничког наслеђа... |
|
1 |
Цртање, сликање, вајање, колаж, истраживање, анализирање, уочавање. |
Методе активног учења: -демонстративна -дијлошка -слободан разговор -смислено учење -учење целовитих активности -интерактивно -путем открића -учење према моделу -решавање проблема -стваралачко учење |
Циљ наставе ликовне културе јесте да се осигура да сви ученици стекну базичну језичку и уметничку писменост и да напредују ка реализацији одговарајућих стандарда образовних постигнућа,да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама,да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима,развију мотивисаност за учење и заинтересованост за предметне садржаје,као и да подстиче и развија ученичко стваралачко мишљење и деловање у складу са демократским опредељењем друштва и карактером овог наставног предмета. Задаци: -стварање разноврсних могућности да кроз различите садржаје и облике рада током наставе ликовне културе сврха,циљеви и задаци образовања,као и циљеви наставе предмета ликовна култура буду у пуној мери реализовани; -развијање способности ученика за опажање квалитета свих ликовних елемената; -стварање услова да ученици на часовима у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства и да упознају њихова визуелна и ликовна својства; -развијање способности ученика за визуелно памћење и повезивање опажених информација као основе за увођење у визуелно мишљење; -развијање смисла за естетске ликовне и визуелне вредности,које се стичу у настави,а примењују у раду и животу; -развијање моторичких способности ученика и навике за лепо пиање; -подстицање и интересовања стварање и неговање потребе код ученика за посећивањем музеја,изложби,као и за чување културних добара и естетског изгледа средине у којој ученици живе и раде; -стварање услова да се упознавањем ликовних уметности боље разумеју природне законитости и друштвене појаве; -омогућавање разумевања и позитивног емоционалног става према вредностима израженим и у делима различитих подручја визуелних уметности; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремене уметности. Оперативни задаци: поступно развијање способности ученика за визуелно памћење и предочавање; - поступно оспособљавање ученика за артикулисано ликовно изражавање упознавањем слободног ритмичког компоновања ликовних елемената:линија,обилка,боја; -проширивање сазнања и искуства ученика у коришћењу различитих материјала и средстава за рад у процесу ликовног изражавања; - мотивисање ученика на активан однос према актуелним питањима која се односе на заштиту и унапређивање човекове природне и културне средине. -развијају способности за креативно и апстрактно мишљење -развију љубав према ликовном наслеђу; -развију способности за креативно и апстрактно мишљење; -развију способности сарадње и самопоуздања у тимском раду; |
Калиграфија |
2 |
Цртање, Сликање, Лепо писање. |
Методе активног учења: -демонстративна -дијлошка -слободан разговор -смислено учење -учење целовитих активности -интерактивно -путем открића -учење према моделу -решавање проблема -стваралачко учење |
Циљ наставе ликовне културе јесте да се осигура да сви ученици стекну базичну језичку и уметничку писменост и да напредују ка реализацији одговарајућих стандарда образовних постигнућа,да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама,да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима,развију мотивисаност за учење и заинтересованост за предметне садржаје,као и да подстиче и развија ученичко стваралачко мишљење и деловање у складу са демократским опредељењем друштва и карактером овог наставног предмета. Задаци: -стварање разноврсних могућности да кроз различите садржаје и облике рада током наставе ликовне културе сврха,циљеви и задаци образовања,као и циљеви наставе предмета ликовна култура буду у пуној мери реализовани; -развијање способности ученика за опажање квалитета свих ликовних елемената; -стварање услова да ученици на часовима у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства и да упознају њихова визуелна и ликовна својства; -развијање способности ученика за визуелно памћење и повезивање опажених информација као основе за увођење у визуелно мишљење; -развијање смисла за естетске ликовне и визуелне вредности,које се стичу у настави,а примењују у раду и животу; -развијање моторичких способности ученика и навике за лепо пиање; -подстицање и интересовања стварање и неговање потребе код ученика за посећивањем музеја,изложби,као и за чување културних добара и естетског изгледа средине у којој ученици живе и раде; -стварање услова да се упознавањем ликовних уметности боље разумеју природне законитости и друштвене појаве; -омогућавање разумевања и позитивног емоционалног става према вредностима израженим и у делима различитих подручја визуелних уметности; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремене уметности. Оперативни задаци: -поступно развијање способности ученика за визуелно памћење и предочавање; - поступно оспособљавање ученика за артикулисано ликовно изражавање упознавањем слободног ритмичког компоновања ликовних елемената:линија,обилка,боја; -развију љубав према ликовном наслеђу; -упознају вредности споменика културе и своју културну баштину; -развијање моторичких способности ученика за лепо писање; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремен уметности; |
|
2 |
Цртање, Сликање. |
Методе активног учења: -демонстративна -дијлошка -слободан разговор -смислено учење -учење целовитих активности -интерактивно -путем открића -учење према моделу -решавање проблема -стваралачко учење |
Циљ наставе ликовне културе јесте да се осигура да сви ученици стекну базичну језичку и уметничку писменост и да напредују ка реализацији одговарајућих стандарда образовних постигнућа,да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама,да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима,развију мотивисаност за учење и заинтересованост за предметне садржаје,као и да подстиче и развија ученичко стваралачко мишљење и деловање у складу са демократским опредељењем друштва и карактером овог наставног предмета. Задаци: -стварање разноврсних могућности да кроз различите садржаје и облике рада током наставе ликовне културе сврха,циљеви и задаци образовања,као и циљеви наставе предмета ликовна култура буду у пуној мери реализовани; -развијање способности ученика за опажање квалитета свих ликовних елемената; -стварање услова да ученици на часовима у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства и да упознају њихова визуелна и ликовна својства; -развијање способности ученика за визуелно памћење и повезивање опажених информација као основе за увођење у визуелно мишљење; -развијање смисла за естетске ликовне и визуелне вредности,које се стичу у настави,а примењују у раду и животу; -развијање моторичких способности ученика и навике за лепо пиање; -подстицање и интересовања стварање и неговање потребе код ученика за посећивањем музеја,изложби,као и за чување културних добара и естетског изгледа средине у којој ученици живе и раде; -стварање услова да се упознавањем ликовних уметности боље разумеју природне законитости и друштвене појаве; -омогућавање разумевања и позитивног емоционалног става према вредностима израженим и у делима различитих подручја визуелних уметности; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремене уметности. Оперативни задаци: -поступно развијање способности ученика за визуелно памћење и предочавање; - поступно оспособљавање ученика за артикулисано ликовно изражавање упознавањем слободног ритмичког компоновања ликовних елемената:линија,обилка,боја; -развију љубав према ликовном наслеђу; -упознају вредности споменика културе и своју културну баштину; -развијање моторичких способности ученика за лепо писање; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремен уметности; |
|
2 |
Цртање, сликање, вајање, колаж, истраживање, анализирање, уочавање. |
Методе активног учења: -демонстративна -дијлошка -слободан разговор -смислено учење -учење целовитих активности -интерактивно -путем открића -учење према моделу -решавање проблема -стваралачко учење |
Циљ наставе ликовне културе јесте да се осигура да сви ученици стекну базичну језичку и уметничку писменост и да напредују ка реализацији одговарајућих стандарда образовних постигнућа,да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама,да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима,развију мотивисаност за учење и заинтересованост за предметне садржаје,као и да подстиче и развија ученичко стваралачко мишљење и деловање у складу са демократским опредељењем друштва и карактером овог наставног предмета. Задаци: -стварање разноврсних могућности да кроз различите садржаје и облике рада током наставе ликовне културе сврха,циљеви и задаци образовања,као и циљеви наставе предмета ликовна култура буду у пуној мери реализовани; -развијање способности ученика за опажање квалитета свих ликовних елемената; -стварање услова да ученици на часовима у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства и да упознају њихова визуелна и ликовна својства; -развијање способности ученика за визуелно памћење и повезивање опажених информација као основе за увођење у визуелно мишљење; -развијање смисла за естетске ликовне и визуелне вредности,које се стичу у настави,а примењују у раду и животу; -развијање моторичких способности ученика и навике за лепо пиање; -подстицање и интересовања стварање и неговање потребе код ученика за посећивањем музеја,изложби,као и за чување културних добара и естетског изгледа средине у којој ученици живе и раде; -стварање услова да се упознавањем ликовних уметности боље разумеју природне законитости и друштвене појаве; -омогућавање разумевања и позитивног емоционалног става према вредностима израженим и у делима различитих подручја визуелних уметности; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремене уметности. Оперативни задаци: поступно развијање способности ученика за визуелно памћење и предочавање; - поступно оспособљавање ученика за артикулисано ликовно изражавање упознавањем слободног ритмичког компоновања ликовних елемената:линија,обилка,боја; -проширивање сазнања и искуства ученика у коришћењу различитих материјала и средстава за рад у процесу ликовног изражавања; - мотивисање ученика на активан однос према актуелним питањима која се односе на заштиту и унапређивање човекове природне и културне средине. -развију љубав према ликовном наслеђу; -развију способности за креативно и апстрактно мишљење; -развију способности сарадње и самопоуздања у тимском раду; -развијају способности за креативно и апстрактно мишљење |
|
1 |
истраживање, анализирање, уочавање, организовање, естетско процењивање |
Методе активног учења: -демонстративна -дијлошка -слободан разговор -смислено учење -учење целовитих активности -интерактивно -путем открића -учење према моделу -решавање проблема -стваралачко учење |
Циљ наставе ликовне културе јесте да се осигура да сви ученици стекну базичну језичку и уметничку писменост и да напредују ка реализацији одговарајућих стандарда образовних постигнућа,да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама,да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима,развију мотивисаност за учење и заинтересованост за предметне садржаје,као и да подстиче и развија ученичко стваралачко мишљење и деловање у складу са демократским опредељењем друштва и карактером овог наставног предмета. Задаци: -стварање разноврсних могућности да кроз различите садржаје и облике рада током наставе ликовне културе сврха,циљеви и задаци образовања,као и циљеви наставе предмета ликовна култура буду у пуној мери реализовани; -развијање способности ученика за опажање квалитета свих ликовних елемената; -стварање услова да ученици на часовима у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства и да упознају њихова визуелна и ликовна својства; -развијање способности ученика за визуелно памћење и повезивање опажених информација као основе за увођење у визуелно мишљење; -развијање смисла за естетске ликовне и визуелне вредности,које се стичу у настави,а примењују у раду и животу; -развијање моторичких способности ученика и навике за лепо пиање; -подстицање и интересовања стварање и неговање потребе код ученика за посећивањем музеја,изложби,као и за чување културних добара и естетског изгледа средине у којој ученици живе и раде; -стварање услова да се упознавањем ликовних уметности боље разумеју природне законитости и друштвене појаве; -омогућавање разумевања и позитивног емоционалног става према вредностима израженим и у делима различитих подручја визуелних уметности; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремене уметности. Оперативни задаци: -формирају навике за виши ниво културе рада,квалитет производа,културу живота и слободног времена -ликовно-визуелно описмене,развију креативне способности,припремају за ефикасно и савремено укључивање у рад односно за различита занимања -упознавање основних елемената организације и припреме за самостално или колективно преобликовање одређеног простора; -упознају вредности споменика културе и своју културну баштину; -еманципација личности; -посматрају и естетски доживљавају дела ликовних уметности; -развију љубав према ликовном наслеђу; -развију способности за креативно и апстрактно мишљење; -развију способности сарадње и самопоуздања у тимском раду; -развијају индивидуално истраживање односа ликовних елемената на примерима националног и светског уметничког наслеђа... |
7.”ПРОЛЕЋЕ”(различите врсте материјала и техника) |
2 |
Цртање, сликање, вајање, колаж, истраживање, анализирање, уочавање. |
Методе активног учења: -демонстративна -дијлошка -слободан разговор -смислено учење -учење целовитих активности -интерактивно -путем открића -учење према моделу -решавање проблема -стваралачко учење |
Циљ наставе ликовне културе јесте да се осигура да сви ученици стекну базичну језичку и уметничку писменост и да напредују ка реализацији одговарајућих стандарда образовних постигнућа,да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама,да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима,развију мотивисаност за учење и заинтересованост за предметне садржаје,као и да подстиче и развија ученичко стваралачко мишљење и деловање у складу са демократским опредељењем друштва и карактером овог наставног предмета. Задаци: -стварање разноврсних могућности да кроз различите садржаје и облике рада током наставе ликовне културе сврха,циљеви и задаци образовања,као и циљеви наставе предмета ликовна култура буду у пуној мери реализовани; -развијање способности ученика за опажање квалитета свих ликовних елемената; -стварање услова да ученици на часовима у процесу реализације садржаја користе различите технике и средства и да упознају њихова визуелна и ликовна својства; -развијање способности ученика за визуелно памћење и повезивање опажених информација као основе за увођење у визуелно мишљење; -развијање смисла за естетске ликовне и визуелне вредности,које се стичу у настави,а примењују у раду и животу; -развијање моторичких способности ученика и навике за лепо пиање; -подстицање и интересовања стварање и неговање потребе код ученика за посећивањем музеја,изложби,као и за чување културних добара и естетског изгледа средине у којој ученици живе и раде; -стварање услова да се упознавањем ликовних уметности боље разумеју природне законитости и друштвене појаве; -омогућавање разумевања и позитивног емоционалног става према вредностима израженим и у делима различитих подручја визуелних уметности; -развијање способности за препознавање основних својстава традиционалне,модерне и савремене уметности. Оперативни задаци: поступно развијање способности ученика за визуелно памћење и предочавање; - поступно оспособљавање ученика за артикулисано ликовно изражавање упознавањем слободног ритмичког компоновања ликовних елемената:линија,обилка,боја; -проширивање сазнања и искуства ученика у коришћењу различитих материјала и средстава за рад у процесу ликовног изражавања; - мотивисање ученика на активан однос према актуелним питањима која се односе на заштиту и унапређивање човекове природне и културне средине. -развију љубав према ликовном наслеђу; -развију способности за креативно и апстрактно мишљење; -развију способности сарадње и самопоуздања у тимском раду; -развијају способности за креативно и апстрактно мишљење |
Спортска секција Годишњи фонд часова: 18 |
|||||
Садржаји програма |
Број часова |
Активности ученика у образовно васпитном раду |
Активности наставника у образовно васпитном раду |
Начини и поступци реализације |
Циљеви и задаци садржаја програма |
Фудбал |
9 |
-вежбање -такмичење -трчање -скакање -пешачење |
-дискусија -анализирање -објашњавање -показивање |
-демонстрација -дијалог -физичко вежбање -турнири -излет |
-познаје правила спортске игре и придржава их се -стварање услова за социјално прилагођавање ученика за колективни живот и рад -развијање основних моторичких активности -развијање такмичарског духа |
Стони тенис |
9 |
-вежбање -такмичење -трчање |
-показивање -анализирање -објашњавање -анализирање |
-демонстрације -дијалог -увежбавање -такмичење |
-познаје правила спортске игре и придржава их се -развијање основних моторичких способности -развијање такмичарског духа |
Шта знаш о саобраћају Годишњи фонд часова: 9 |
||||
Садржаји програма |
Број часова |
Активности у образовно васпитном раду |
Начини и поступциреализације |
Циљеви и задаци садржаја програма |
Пешак у саобраћају |
1 |
-Формирање секције, -упознавање са планом рада секције, -упознавање основних правила учешћа пешака у саобраћају, |
-фронтални, -презентацијасадржаја. |
-упознавање ученика са секцијом и планом рада, -ученик зна основна правила учешћа пешака у саобраћају. |
Саобраћајнизнаци |
2 |
-Упознавање са врстама саобраћајних знакова, -Преглед саобраћајних знакова и њиховог значења. |
-Презентације, -слике, -израдапаноа. |
-ученик зна да разликује врсту саобраћајног знака, -Ученик распознаје на основу слике значење саобраћајног знака. |
Регулацијасаобраћаја |
2 |
-Упознавање врста регулације саобраћаја, -Презентовање различитих облика регулације саобраћаја. |
-Презентације, -слике, |
-Ученик познаје начине регулације саобраћаја, -Ученик на раскрсници разуме регулацију саобраћаја. |
Саобраћајна правила, прописи и безбедност |
2 |
-Презентовањенајважнијихсаобраћајнихпрописа, -Упознавањесабезбедношћусвихучесниикасаобраћаја |
-презентација, -излагање. |
-Ученици се упознају са најважнијим правилима учешћа у саобраћају, |
Бициклисти у саобраћају |
2 |
-Излагање основних правила учешћа бициклиста у саобраћају, |
-Презентација, -излагање. |
-Ученик се упознаје са правилима вожње бицикла у саобраћају. |
Полигонспретности |
6 |
-Упознавање са полигоном спретости, -Увежбавање вожње на полигону спретности |
-практичнавожњабицикла. |
-Ученик упознаје полигон спретности, -Ученик разликује препреке на полигону спретности, -Ученик зна како правилно да пређе одређен део полигона. |
Саобраћајнитестови |
3 |
-Вежбање израде саобраћајних тестова за школско такмичење: „Шта знаш о саобраћају“ |
-рад са тестовима, -рад са софтверима. |
-Упознавање ученика са саобраћајним тестовима, -Ученик зна како се правилно одговара на питања у тесту. -Ученик повезује стечена знања кроз одговоре на питања у тесту. |
План рада рецитаторске секције
Рецитаторска секција Годишњи фонд часова: 18 |
||||
Садржаји програма |
Број часова |
Активности у образовно васпитном раду |
Начини и поступци реализације |
Циљеви и задаци садржаја програма |
Формирање секције; Чиниоци изражајног казивања; Акценатске вежбе |
3 |
интерпретативно читање и казивање, говорни језик |
дијалошка, монолошка, путем открића (хеуристичка) |
вежбање у изражајном читању, уметност говорења |
Обрада одабране песме; Вежбе интонације; Вежбе интезитета; Избор анализе садржаја за наступ поводом Дана школе |
4 |
анализа, синтеза, гестикулација, вербална и невербална средства |
јавни наступ, сценски говор, сценски покрет, |
вежбе у оквиру дијалектологије, акцентологије, ортоепије |
Паузе у рецитовању, понављање и рефрени; Вежбе темпа, мимике и гестикулације; Увежбавање за наступ; Генерална проба пред наступ; Избор и анализа садржаја за Нову годину; |
5 |
проучавање српског језика и методологије истраживачког рада, проучавање говорног језика у школи, завичају, књижевни језик |
сарадња у школском листу и зидним новинама, уочавање разлике у појединим цртама локалног говора, села, града, округа, проучавање лексике |
оспособљавање ученика за лекторски и коректорски рад, оспособљавање ученика за рад на терену |
Избор садржаја за прославу Дана Светог Саве; Генерална проба за Савиндан; Историја говорне уметности |
3 |
документарна прича, рад на текстовима, истраживање ''политичког'' дискурса како се кроз историју језиком манипулисало ради постизања националних циљева |
спремити одговарајуће илустроване материјале за све чланове секције, појмовни и појавни свет, везе, преплитања и значај |
навикавање на објективност и истраживачки рад о некој личности, осећај за слободан проток информација, тумачења, ослобађања стега и предрасуда |
Припрема за такмичење у рецитовању (школско); Такмичење у рецитовању (општинска смотра); |
2 |
пажљиво слушање дикције, вежбе дисања, деликатне ситуације, реченични акценат и повезивање емотивно-смисаоних целина |
учешће на такмичењима, јавни наступи, коришћење диктафона, касетофона, ЦД-а, |
стилске вежбе, слобода изражавања личних процена и оцена туђег рада |
Анализа рада секције и извештај |
1 |
избор најуспешнијег члана секције (гласањем и образложењем), штампање чланка за летопис |
свест о стваралачким напорима и тешкоћама |
слобода изражавања личних процена и оцена туђег рада |
План рада преводилачке секције
Наставни предмет: Енглескијезик Годишњи фонд часова: 18 |
||||
Садржаји програма |
Број часова |
Активности у образовно васпитном раду |
Начини и поступциреализације |
Циљеви и задаци садржаја програма |
Translation to English |
9 |
- усмено и писменопревођење |
- индивидуални - фронтални |
рад на превођењу у циљу побољшања технике превођења |
Translation to Serbian |
9 |
- усмено и писменопревођење |
- индивидуални - фронтални |
рад на превођењу у циљу побољшања технике превођења |
План рада историјске секције
Наставни предмет: Историја Годишњи фонд часова: 9 |
||||
Садржаји програма |
Број часова |
Активности у образовно васпитном раду |
Начини и поступци реализације |
Циљеви и задаци садржаја програма |
Општа и национална историја крајем 19. и почетком 20. века |
9 |
-активно слушање -учешће у разговору -гледање илустрација и графикона -читање текстова -анализа стрипа или филма |
-наративна -дијалошка -илустративна -текстуална -стрип или филм |
- популаризација истпорије као науке - упознавање са развојем људског друштва - развијање интересовања код ученика за овај период -развијање маште и креативности |
Општа и национална историја током Првог светског рата |
-активно слушање -учешће у разговору -гледање илустрација и графикона -читање текстова -анализа стрипа или филма |
-наративна -дијалошка -илустративна -текстуална -стрип или филм |
- популаризација истпорије као науке - упознавање са развојем људског друштва - развијање интересовања код ученика за овај период -развијање маште и креативности |
|
Општа и национална историја у међуратном периоду |
-активно слушање -учешће у разговору -гледање илустрација и графикона -читање текстова -анализа стрипа или филма |
-наративна -дијалошка -илустративна -текстуална -стрип или филм |
- популаризација истпорије као науке - упознавање са развојем људског друштва - развијање интересовања код ученика за овај период -развијање маште и креативности |
|
Општа и национална историја током Другог светског рата |
-активно слушање -учешће у разговору -гледање илустрација и графикона -читање текстова -анализа стрипа или филма |
-наративна -дијалошка -илустративна -текстуална -стрип или филм |
- популаризација истпорије као науке - упознавање са развојем људског друштва - развијање интересовања код ученика за овај период -развијање маште и креативности |
|
Општа и национална историја после Другог светског рата |
-активно слушање -учешће у разговору -гледање илустрација и графикона -читање текстова -анализа стрипа или филма |
-наративна -дијалошка -илустративна -текстуална -стрип или филм |
- популаризација истпорије као науке - упознавање са развојем људског друштва - развијање интересовања код ученика за овај период -развијање маште и креативности |
План рада драмске секције
Драмска секција Годишњи фонд часова: 18 |
||||
Садржаји програма |
Број часова |
Активности у образовно васпитном раду |
Начини и поступци реализације |
Циљеви и задаци садржаја програма |
Формирање секције и одабири програма за школске приредбе |
3 |
Слуша, даје предлоге |
-монолошки; - дијалошки; - тимски рад |
Развијање колективног духа, развијање љубави према драмском стваралаштву, учлествовање у раду секције, подстицање на исказивање мишљења и давање предлога, развијање самоконтроле, досетљивости. |
Разговори и утисци |
1 |
Разговара, исказује критике, даје предлоге, анализира |
-монолошки; - дијалошки; - тимски рад |
Развијање критичких способности, развијање колективног духа. |
Упознавање са позориштем (позоришни појмовник, интонација, дикција, акценат, изражајно казивање, гледање представа...) |
3 |
Слуша, гледа, пита, истражује, уочава, тумачи, упоређује, закључује |
-монолошки; - дијалошки; - тимски рад - истраживачки рад -стваралачки рад |
Упознавање са основама драмског истраживања, богаћење и развијање маште. |
Припреме за приредбе |
9 |
Увежбава, чита, истражује, практично примењује стечено знање |
-монолошки; - дијалошки; - текстовни; - индивидуални - тимски рад - истраживачки рад -стваралачки рад |
развијање способности за концентрацију и способности за јавне наступе, стицање способности лепог, течног и креативног импровизованог изражавања, стицање искуства и навика за колективни живот и рад, развој опажања, размишљања и слободног изражавања, емоционално сазревање (емотивни и сазнајни развој) |
Ученичко стваралаштво |
2 |
Ствара, описује, ради на тексту |
-монолошки; - дијалошки; - текстовни; - индивидуални - тимски рад -истраживачки рад -стваралачки рад |
богаћење и развијање маште и креативног начина мишљења, подстицање интересовања за истраживање развијање стваралачке способности |
Са часова драмске секције
Драмска секција у Негбини окупља ученике који показују таленат за глуму, али и оне који воле импровизације, имитације, шалу и сваки облик креативности.
На овим часовима, деца се забављају, уче, спремају приредбе поводом Нове године, Савиндана, Осмог марта, Видовдана, али и гледају драмска остварења, стварају, пишу.
Драмска секција
Ученици су правили пано драмске секције. Изабрали су најлепше фотографије са приредби, али и оног што им је на пробама било најзанимљивије- имитације, пантомима, плес... Фотографије су оплеменили својим мишљењима о секцији и њеном значају.
Када је завршен, са задовољством су своме раду пронашли место у кабинету српског језика.